Április 1-je helyett a nyár közepére fejeződik be a kormányzati elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (efer) fejlesztési projektje, a benne részt vevő konzorciumi tagok pedig szeptember közepéig csatlakozhatnak a központi e-fizetési szolgáltatáshoz – jelentette be sajtótájékoztatón a projektgazda Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ (PMISZK) és az erre vonatkozó közbeszerzési eljárás nyertese, a Getronics Magyarország Kft. A vállalkozói szerződést még tavaly nyáron írták alá a felek, s a projekt eredeti véghatárideje ez év március 30-a lett volna; ezt a határidőt azonban külső okok miatt július 31-ére módosították.
A csúszást Szántó Tamás, a PMISZK elnökhelyettese azzal indokolta, hogy a rendszertervezés során szükséges egyeztetések elhúzódtak, sok állami szervezeten kellett ugyanis átfuttatni a dokumentumokat. De talán még jó is, hogy így történt, mivel ezzel számos, vélhetően később előbukkanó hibát, pontatlanságot előztek meg.
Mint ismert, az efer a központi elektronikus fizetési szolgáltatás alap-infrastruktúráját képezi. A teljes projekt értéke 4 milliárd forint, amit teljesen az Európai Unió finanszíroz az Ekop keretében. Az efer kiépítése ennek az összegnek a felét teszi ki, s a Getronics mint fővállalkozó mellett a Zalaszám, az IND, az Idom és az eGov is részt vesz a megvalósításban.
Palotás Zoltán, a Getronics üzletág-igazgatója elmondta, hogy az infrastruktúra gerincét Sun-kiszolgálók alkotják Solaris operációs rendszerrel, de Dell gépeket is rendszerbe állítanak. Az adatokat Oracle-adatbázis tárolja, a pénzügyi tranzakciókat összesen 200 processzormag dolgozza fel, s ehhez segítségül 6 terabájtnyi tárolóhely és 400 gigabájt memória áll rendelkezésre.