Sajtószoba

előző következő tartalomjegyzék
Iratkezelési fórum a KET változásairól
2009. november 3.


Az Irka Iratkezelő Rendszert használó önkormányzatok és intézmények részére az aktuális fejlesztések, módosítások megismertetésére újabb felhasználói fórumot szervezett a Zalaszám Informatika. A rendezvény aktualitását a hatósági tevékenységet ellátó szervezeteket leginkább érintő jogszabály-módosítás, a Közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) változása adta.
Ennek egyik sarkalatos pontja az ügyintézési határidő számításának módosítása, amely az eddigi általános 30 naptári nap helyett, 2009. október 1-től 22 munkanapra változott.
A működés részletes bemutatása mellett, a fórum résztvevői tájékoztatást kaptak a rendszer további fejlesztési terveiről, a működés tervezett módosításairól is. A fórumot kötetlen beszélgetés zárta.

Irka Iratkezelő Rendszer
A Zalaszám Informatika által fejlesztett, az OrganP Költségvetési Integrált Gazdálkodási Rendszerhez kapcsolódó Irka Iratkezelő rendszer (Irka) 2000. január óta működik. A naponta 1.500 – 2000 felhasználó által az interneten keresztül, ASP keretében használt rendszer az iratkezelő szoftverekre jogszabályban előírt legmagasabb szintű, úgynevezett kibővített tanúsítvánnyal rendelkezik.
A rendszer funkcionálisan folyamatosan bővül, korszerűsödik, figyelemmel a felhasználói igényekre és a működését meghatározó jogszabályok változásaira is.