Sajtószoba

előző következő tartalomjegyzék
Teljes körű tanúsítványt kapott az IRKA Iratkezelő Rendszer
Zalaegerszeg, 2008. szeptember 29.



A napokban zárult le a központi közigazgatásban, önkormányzatoknál és intézményeknél egyaránt használt IRKA Iratkezelő Rendszer újabb, teljes körű tanúsítása. A szoftver jogszabályoknak való megfelelőségét a Veritan Hírközlési és Informatikai Tanúsító Kft. által kiadott tanúsítvány igazolja. A rendszer teljes körűen megfelel az iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményeket előíró 24/2006. (IV.29.) BM-IHM-NKÖM együttes, valamint a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII.29.) Kormányrendeletben foglaltaknak.

Mint ismeretes, az együttes rendelet elektronikus dokumentumok tárolásával és kezelésével kapcsolatos előírásainak a közfeladatot ellátó szervek iratkezelési szoftvereinek 2009. január 1-jétől kell megfelelniük. Az IRKA legfőbb újdonsága, hogy a már eddigiekben is nyilvántartott dokumentumok kezelése az elektronikus aláírással és azt ellenőrző funkciókkal bővült.

Az év hátralévő részének egyik feladata, hogy az új funkciók kezelését megismertessük a több mint ezer IRKA felhasználóval. Várhatóan ugyancsak idén valósul meg a Kormányzati Portál funkció rendszerbe illesztése, s ezzel a kibővített tanúsítvány megszerzése is.