A napokban zárult le a központi közigazgatásban, önkormányzatoknál
és intézményeknél egyaránt használt IRKA Iratkezelő Rendszer
újabb, teljes körű tanúsítása. A szoftver jogszabályoknak
való megfelelőségét a Veritan Hírközlési és Informatikai
Tanúsító Kft. által kiadott tanúsítvány igazolja. A rendszer
teljes körűen megfelel az iratkezelési szoftverekkel szemben
támasztott követelményeket előíró 24/2006. (IV.29.) BM-IHM-NKÖM
együttes, valamint a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének
általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII.29.) Kormányrendeletben
foglaltaknak.
Mint ismeretes, az együttes rendelet elektronikus dokumentumok
tárolásával és kezelésével kapcsolatos előírásainak a közfeladatot
ellátó szervek iratkezelési szoftvereinek 2009. január 1-jétől
kell megfelelniük. Az IRKA legfőbb újdonsága, hogy a már
eddigiekben is nyilvántartott dokumentumok kezelése az elektronikus
aláírással és azt ellenőrző funkciókkal bővült.
Az év hátralévő részének egyik feladata, hogy az új funkciók
kezelését megismertessük a több mint ezer IRKA felhasználóval.
Várhatóan ugyancsak idén valósul meg a Kormányzati Portál
funkció rendszerbe illesztése, s ezzel a kibővített tanúsítvány
megszerzése is.